24 listopada 2017 r. to jeden z najważniejszych dni w e-handlu. W tym dniu sklepy internetowe notują rekordowe wynik sprzedaży. Jednak pamiętaj, aby czar promocji nie uśpił Twojej czujności.
Czarny piątek to nie tylko tłumy klientów i długie kolejki w sklepach stacjonarnych. Coraz lepsze wyniki w tym dniu odnotowuje branża e-commerce. Według firmy analitycznej Adobe Digital Insights, wartość sprzedaży w Internecie w tym dniu w 2016 roku przekroczyła 3 miliardy dolarów. Z kolei sklep Alibaba.com zanotował sprzedaż na poziomie 25,3 miliardów dolarów (wzrost o 40% w porównaniu do ubiegłego roku), który osiągnął w Dniu Singla („Single’s Day”), będącym chińskim odpowiednikiem Black Friday.
Warto jednak pamiętać, aby naszą uwagę nie skupiały wyłącznie atrakcyjne ceny. Przed zakupem w sklepie sprawdźmy najważniejsze elementy regulaminu sklepu (dane sprzedawcy, adres, telefon), sposoby płatności oraz termin dostawy. Zwracajmy uwagę na termin na odstąpienie od umowy oraz warunki reklamacji towaru.
Poniżej infografika jak rozpoznać fałszywy sklep internetowy.
Komentarze