Powróciło zagrożenie związane z fałszywą aplikacją banku BZWBK. Mimo usunięcia jej ze sklepu Google Play aplikacja znów może być dostępna do pobrania, co zdarzyło się co najmniej dwukrotnie.
O sprawie pisaliśmy niecały miesiąc temu. Złośliwa aplikacja pojawiła się w sieci 28 lipca, a w sklepie Google Play dzień później. Po sygnałach od internautów została ze sklepu usunięta. Ze sklepu zdążyło ją wtedy pobrać co najmniej 100 osób.
Okazuje się, że przestępcy wciąż znajdują sposoby na przywrócenie aplikacji „do życia”, a właściwie raczej do działań przestępczych. Bank BZWBK informuje na swoich stronach, że zidentyfikował kolejne złośliwe aplikacje imitujące jego bankowość mobilną – „Zachodni mobile WBK”, „Zachodni Mobile” oraz „Mobile Zachodni WBK”. Kolejny raz podjęto działania mające na celu usunięcie fałszywych aplikacji ze sklepu Google.
Bank ostrzega i jednocześnie wyjaśnia swoim klientom, że złośliwe aplikacje mogą przejąć kontrolę nad powiadomieniami, nazwami kontaktów i odbieranymi wiadomościami, co zwiększa ryzyko utraty pieniędzy. Przed pobraniem aplikacji zaleca się zawsze sprawdzić podstawowe informacje na jej temat, które są ogólnodostępne w sklepach z aplikacjami. Mowa tutaj m.in. o ocenach innych użytkowników oraz ilości pobrań.
Jeżeli jedna ze statystyk wygląda nienaturalnie (np. bankowa aplikacja została pobrana zaledwie 100 razy) to prawdopodobnie możemy mieć do czynienia z oszustwem. Warto również zwrócić uwagę na to, jakich uprawnień wymaga od nas aplikacja. Czy na pewno każda z usług jest niezbędna do jej poprawnego działania? Na tym etapie czujność użytkowników również powinna być wyjątkowo wzmożona.
Komentarze