Towarzyszyć temu będzie podwyższenie prowizji od sprzedaży: w Komputerach będzie ona wynosić od 1,5 do 9 proc., a w Biletach – 5 proc. O nadchodzących zmianach platforma sprzedażowa informuje na swojej stronie w zakładce „Aktualności”:
W kategorii „Bilety” reguły zmienią się od 11 października. Wystawienie ofert i załączenie do nich materiału zdjęciowego będzie bezpłatne. Portal zrekompensuje sobie utracone dochody za pomocą większej prowizji. Przed zmianą wynosiła ona 5% dla ceny końcowej do 100 zł, 5 zł + 3% kwoty pow. 100 zł dla 100-1000 zł, 32 zł + 1,5% kwoty pow. 1000 zł dla 1000-5000 zł oraz 92 zł + 0,5% kwoty pow. 5000 zł dla ofert o wartości przekraczającej 5000 zł. Po zmianie procentowa prowizja będzie stała i wynosiła 5% niezależnie od wartości sprzedaży.
Z kolei w kategorii „Komputery” wystawiający od 16 października również nie będą ponosili opłat za wystawienie ofert i za zdjęcia, natomiast prowizja przy sprzedaży będzie wynosiła od 1,5% do 9% w zależności od rodzaju oferty. Do tej pory prowizja była uzależniona od ceny sprzedaży i podobnie jak w kategorii „Bilety” jej wartość procentowa malała wraz ze wzrostem ceny.
Dokonane zmiany oznaczają, że wartość pobieranej przez portal prowizji wzrośnie dla bardziej wartościowych ofert. Przedstawiciele Allegro.pl zapewniają jednak, że zmiany i tak będą z korzyścią dla sprzedawców, gdyż zdejmą z nich ryzyko i ciężar ponoszenia kosztów wystawiania swoich ofert. Dopiero w chwili, że do sprzedaży rzeczywiście dojdzie – sprzedawca będzie dzielił się zyskiem z platformą.
Zdaniem rzecznika Grupy Allegro, Pawła Klimiuka: Porównując skalę i efektywność Allegro z innymi możliwościami sprzedaży w sieci, jestem przekonany, że pomimo zmian w cenniku, sprzedaż u nas się opłaca a całościowe koszty z nią związane są niższe niż w innych kanałach.
Komentarze