Internetowi przestępcy ponownie atakują, wykorzystując wizerunek firmy kurierskiej InPost. Aktualna sytuacja w cyberprzestrzeni, powoduje, że jesteśmy mniej uważni i łatwiej możemy zostać oszukani.
Ruszyła kampania SMSowa z informacją, że Twoja paczka została zatrzymana z tytułu niedopłaty. Aby móc ją odebrać, należy uregulować płatność w wysokości kilku złotych. Link z wiadomości prowadzi do fałszywej strony płatności, gdzie musimy wybrać swój bank, a następnie podać dane osobowe oraz dane logowania do bankowości internetowej. Uzupełniając informacje, podajesz je w ręce oszustów, którzy mogą wypłacić z Twojego konta bankowego wszystkie pieniądze.
Wiadomość z taką informacją dostała Karolina. Informację o tym oszustwie zobaczyła na profilu w mediach społecznościowych CyberRescue.
Na całe szczęście nie dałam się nabrać. Czekałam na przesyłkę, kwota do zapłaty była niewielka, w wysokości 50 gr - tłumaczy kobieta.
Przestępcy sprytnie wykorzystują fakt, że osoba, oczekująca na przesyłkę, chce ją jak najszybciej odebrać. Dlatego kwota do zapłaty jest niewielka, aby odbiorca wiadomości zapłacił, podając swoje dane logowania do bankowości.
To oszustwo powtarza się co jakiś czas. Niestety nadal jest bardzo dużo osób, które nabierają się na takie wiadomości - mówi Klaudia Brzezińska z CyberRescue.
Jeżeli otrzymaliśmy taką wiadomość SMS, prawdopodobnie nasze dane osobowe wyciekły do sieci. Niestety należy mieć świadomość tego, że podając informacje o sobie w Internecie, na przykład przy rejestracji do jakiegoś serwisu, wzrasta prawdopodobieństwo, że dane osobowe wyciekną do sieci.
Najważniejsze jest to, żeby nie klikać w takie linki. Jeżeli już otrzymamy podejrzaną wiadomość, najlepiej usunąć ją i zablokować numer, z którego przyszła.
Natomiast jeśli podaliśmy swoje dane logowania do bankowości, jak najszybciej zadzwońmy do swojego banku, poinformujmy ich o zaistniałej sytuacji, a następnie zmieńmy hasło do logowania - mówi Klaudia Brzezińska z CyberRescue.
Komentarze