Jak donosi nieoficjalnie portal mirror.co.uk firma Amazon wdraża niecodzienną politykę polegającą na tym, że niezadowolony z towaru klient może otrzymać zwrot wydanych nań pieniędzy bez konieczności zwrotu samego towaru. Tego rodzaju posunięcie wydaje się wbrew zdrowemu rozsądkowi, tym niemniej może być w niektórych przypadkach uzasadnione unikaniem czasochłonnej i kosztownej procedury reklamacyjnej oraz kosztów przechowywania, co dotyczy przedmiotów o niskiej wartości (poniżej 10 funtów).
Jak można przypuszczać jest to rozwiązanie eksperymentalne i testowane w indywidualnych przypadkach, które każdorazowo podlegają indywidualnej ocenie pracownika obsługującego zwrot danego towaru. Amazon nie chwali się szczególnie głośno nową polityką, co jest zapewne uzasadnione możliwością występowania licznych nadużyć na tle jej stosowania. Nie przeszkadza to jednak kierownictwu firmy w podkreślaniu, że nowa, przyjazna dla klientów procedura jest możliwa do wdrożenia tylko u największych globalnych sprzedawców, którzy mogą sobie pozwolić na tego rodzaju optymalizację kosztów.
Komentarze