W sytuacji gdy konsument nie odebrał przesyłki wysłanej za pobraniem i przesyłka wróciła do sprzedawcy, narażając go tym samym na stratę w postaci kosztów wysyłki, sprzedawca może od umowy odstąpić oraz wezwać klienta o zapłatę poniesionych kosztów.
Ponieważ pomimo zwróconej przesyłki umowa sprzedaży zawarta za pośrednictwem sklepu internetowego nadal obowiązuje, a towar należy do kupującego! Tym samym, sprzedawca musi poczynić kroki prawne, aby móc spokojnie dalej sprzedać towar.
Przed odstąpieniem od umowy należy wezwać klienta do wykonania umowy wyznaczając dodatkowy termin (np. 7-dniowy) pod rygorem odstąpienia od umowy, liczony od daty doręczenia wezwania.
….albo
W regulaminie sklepu internetowego można zawrzeć postanowienia, które umożliwiają odstąpienie od umowy bez konieczności dodatkowego wzywania kupującego do wykonania umowy.
Poniżej dokumenty do pobrania:
Adwokat Art. 178A KK Katowice . Przesyłki kurierskie zagraniczne
Legalniewsieci.pl © 2024. Realizacja: Bling SH. Kodowanie: weboski.