Bank Pekao ostrzega klientów przed fałszywymi wiadomościami, które informują o blokadzie konta. W rzeczywistości jest to oszustwo mające na celu wyłudzenie danych do bankowości internetowej.
Wiadomości są wysyłane z adresu, który podszywa się pod skrzynkę pocztową banku. W wiadomości znajdziemy link kierujący do podrobionej strony banku, która do złudzenia przypomina oryginał tj. Pekao24. Fałszywą stroną możemy rozpoznać po niewłaściwym adresie internetowym, jednak czy klient banku, który otrzymał informację o blokadzie, zwróci na to uwagę?
Jak ostrzega bank:
Celem ataku jest przechwycenie przez przestępców danych wymaganych do logowania oraz nakłonienie do zainstalowania złośliwego oprogramowania na telefonie komórkowym. Złośliwe oprogramowanie może pozwolić cyberprzestępcom na uzyskanie pełnej kontroli nad urządzeniem, w tym np. przekierowanie rozmów, bądź wiadomości SMS.
Pekao przypomina jednocześnie, że nigdy nie wysyła maili o blokadzie konta z prośbą o zalogowanie się do bankowości elektronicznej. Tak samo nie prosi o podanie pełnego hasła podczas logowania. Ostrzega też, by nie otwierać linków zamieszczonych w korespondencji email i w wiadomościach SMS.
Komentarze